پارچه پلی یورتان

پارچه پلی یورتان پارچه‌ای ضد آب است. به طور معمولا پلی استر، اما ممکن است از جنس PUL پارچه پلی اورتان یا پارچه پنبه باشد یا یک ماده پلی بلندی باشد که به وسیله یک لایه پلی اورتان از روکش حرارتی استفاده شده است. بسیار سبک و بسیار با دوام است. پارچه پلی یورتان در صنایع مختلفی استفاده می‌شود، از شرکت‌های پزشکی گرفته تا تولید پوشاک و سایش فعال.

پارچه‌های پلی اورتان سبک و قابل تنفس هستند. به طور معمول، لباس‌های ساخته شده از این پارچه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداقل 100 چرخه آن را در واشر و خشک کن بدون داشتن صدمه به مواد حفظ کنند. این انعطاف پذیر و کار با آن آسان است و در ابتدا برای استفاده در بیمارستان‌ها طراحی شده بود، جایی که پارچه‌ها قابل استفاده مجدد و قوی بود و همچنین قابلیت ضد آبی داشت. پارچه‌های پلی یورتان بسته به کاربرد مورد نظرشان می‌توانند در ضخامت‌های مختلفی تولید شوند. 

به عنوان مثال پارچه‌ای که در پوشاک استفاده می‌شود نازک‌تر از پارچه‌هایی است که برای تجهیزات کمپینگ استفاده می‌شود. پارچه‌های پلی یورتان برای ویژگی‌های متنوعی تولید می‌شوند. در مواقعی که احتمال تماس با سوخت وجود دارد، می‌توان پارچه را ضد آتش ساخت. همچنین برای مقاومت در برابر آب و رطوبت از جنس قایق ساخته شده و در برابر سایش مقاوم است.

پارچه پلی یورتان

مقاومت و تمیز کردن

پارچه اورتان مانند کانال پلی یورتان و انواع مدل‌ های پلی اورتان بسیار با دوام است و به دلیل این که رطوبت را مسدود می‌کند، لک‌ها اغلب با صابون و یک اسفنج نرم و مرطوب از بین می‌روند. مخلوط‌های مقاوم در برابر حلال را می‌توان آن را با مواد معدنی و یا سفید کننده رقیق تمیز کرد. مواد شیمیایی خشن مانند استون یا سرکه می‌توانند روی ظاهر پارچه روی سطح تاثیر بگذارند. به طور معمول، موارد ساخته شده با پارچه پلی اورتان دستورالعمل‌های مراقبت بر روی برچسب متناسب با ترکیب خاص پارچه مورد استفاده را دارند، اما بیشتر آن‌ها ممکن است در ماشین لباسشوئی با مواد شوینده مرتب در لباسشویی قرار بگیرند.

پارچه‌های پلی اورتان بسته به ویژگی‌های اضافه شده در طول تولید، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها ماده اولیه تشک‌های پزشکی، سایبان‌ها، جلیقه‌هایی که برای سوار شدن در قایق آن‌ها را استفاده می‌کنیم و همچنین لباس‌های محافظ برای مصارف صنعتی استفاده می‌شوند. 

صنعت پوشک از پارچه‌های پلی اورتان برای تعویض پوشک یکبار مصرف استفاده می‌کند و همچنین از آن برای تهیه کیسه‌های ناهار و بسته بندی ساندویچ نیز استفاده می‌شود. از آن در ساخت روکش‌های تشک، بارانی و وسایل کمپینگ نیز به کار می‌رود.

سازگار با محیط

آن‌ها حاوی کلرید هستند که قابلیت تجزیه پذیری دارنند. پارچه پلی اورتان از هیچ نوع حلال استفاده نمی‌کند، بنابراین سموم مضر تولید نمی‌شود و بیشتر مواد در نهایت تجزیه می‌شوند. این ماده قوی است که قادر به تحمل گرما و رطوبت است، به این معنی که ضایعات کاهش می‌یابد، زیرا یک مورد پلی اورتان مانند جلیقه ضد گلوله و یا جلیقه قایقرانی می‌تواند بارها و بارها برای مدت طولانی‌تر از سایر مواد استفاده شود

نحوه تمیز کردن پارچه ساخته شده با فوم پلی اورتان

کاربردهای پلی یورتان بسیار زیاد است مثلا فوم پلی اورتان در مواردی استفاده می‌شوند که شامل تشک‌های فوم، مبلمان کودکان و بالش می‌باشد. پارچه ساخته شده با فوم پلی یورتان به طور فزاینده‌ای محبوب شده و جایگزین مدرن برای پارچه‌های سنتی است. این پارچه‌ها با تمیز کردن منظم لکه‌ها، در ظاهر تازه باقی می‌مانند.

پارچه پلی یورتان

مرحله اول

پارچه فوم پلی اورتان را با پارچه میکروفیبر پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که همه کثیفی‌ها و زباله‌های گشاد برداشته شده است.

مرحله دوم

مخلوطی از یک قسمت سرکه سفید و دو قسمت آب شیر را ایجاد می‌کند

مرحله سوم

پارچه را با پاراچه نخی خیس شده در محلول پاک کنید. اجازه دهید محلول به مدت سی دقیقه روی پارچه استراحت کند. این باعث ضدعفونی پارچه می‌شود. فوم پلی یورتان محلول را جذب نمی‌کند.

مرحله چهارم

پارچه را با آب گرم بشویید. اجازه دهید در مجاورت با هوا خشک شود.

آیا پوشش پلی اورتان در کف‌های چوبی سمی است؟

اگرچه پلی اورتان کفپوش‌های چوبی طبیعی را به زیبایی و ماندگاری بالا می‌بخشد، اما یک ماده شیمیایی سمی است و باید با احتیاط از آن استفاده کرد. پلی اورتان در دو نوع آب و روغن موجود است. پلی اورتان مبتنی بر آب دو برابر بیشتر از همتای روغنی آن است، اما کمی سمی است و بوی کمتری دارد و شما می‌توانید چند ساعتی را در اتاق دیگری بمانید تا آن را از بین ببرد. با استفاده از پلی اورتان مستقر در روغن، فقط لازم است دو یا سه لایه را بمالید، باید بگوییم که متاسفانه بو آنقدر قوی است که شاید چند روز دیگر نتوانید در خانه هود احساس راحتی کنید.

پارچه پلی یورتان

یک سم تنفسی

ورق پلی اورتان یک رزین پتروشیمی که حاوی ایزوسیانات‌ها است، یک سم تنفسی شناخته شده است. پلی اورتان غیر قابل درمان می‌تواند باعث باعث مشکلات تنفسی مانند آسم شود. افرادی که در اتاق‌هایی هستند که دارای کف پلی اورتان است می‌توانند مشکلات سلامتی از جمله سوزش چشم و گلو، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، سرفه و تنگی نفس را تجربه کنند. کودکان و مبتلایان به بیماری تنفسی به ویژه به مواد شیمیایی سمی موجود در پلی اورتان حساس هستند.

اگر در حال استفاده از پلی اورتان آب یا روغن مستقر در کف منازل هستید، می‌توانید با اجازه دادن به آن که به طور کامل درمان یا خشک شود، قبل از ورود مجدد به خانه خود، اثرات سمی این ماده شیمیایی را کاهش دهید. بسته به این که آیا شما از پلی اورتان با استفاده از روغن استفاده کرده اید، نحوه استفاده از این محصول و میزان جریان هوا در خانه شما، مدت زمان ریختن می‌تواند از روزها به هفته دیگر برسد. اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می‌کنید، محصولا همچنین می‌تواند مدت بیشتری به درمان آن برسد. پلی اورتان مبتنی بر آب به طور معمول زمان کم تری برای درمان کامل دارد. با گذشت زمان، پلی اورتان کمتر سمی می‌شود. اگر می‌خواهید کف چوب خود را آب بندی کرده و درخشندگی بالایی به آن‌ها بدهید بدون آنکه اثرات سمی پلی اورتان را تحمل کنید، می‌توانید از یک جایگزین طبیعی مانند روغن بذر کتان استفاده کنید که از جنس کتان تهیه شده است این می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
برای خرید یا استعلام قیمت پارچه پلی اورتان با شرکت نساجی آنلاین تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *