کابینت با رنگ پلی اورتان و ویژگی‌های آن

0 دیدگاه
کابینت با رنگ پلی اورتان

مهم‌ترین عنصر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کابینت است. وجود کابینت‌ها در منزل نقش بسزایی را در دیزاین منزل ایفا می‌کنند از این رو انواع مختلفی کابینت‌ها به بازار ارائه شده است. امروزه یکی از مرسوم‌ترین و جذاب‌ترین کابینت‌ها در سال 2020 کابینت‌های رنگ شده است که کابینت با رنگ پلی اورتان به دلیل داشتن تنوع بالایی که در رنگ‌ پلی اورتان وجود دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

کابینت‌های رنگ شده

در صورتی که تمایل دارید که یک آشپزخانه رنگی و جذاب داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که کابینت‌های رنگ شده خریداری کنید. این نوع کابینت‌های بعد از طراحی و برش صفحات کابینت، با استفاده از رنگ پلی اورتان بر روی ام دی اف یا چوب طبیعی رنگ‌آمیزی می‌شوند.
رنگ‌های پلی اورتان به دو شکل مات و براق هستند. به جای استفاده از رنگ‌های لاک الکل می‌توانید از رنگ‌های پلی اورتان استفاده کنید که از مقاومت و دوام بالاتری برخوردار هستند.

مزیت‌های کابینت‌های رنگ شده با رنگ پلی اورتان

این نوع از کابینت‌ها از متریال‌هایی ام دی اف خام یا چوب طبیعی ساخته شده‌اند. مهم‌ترین ویژگی که کابینت‌ پلی اورتان را از نمونه‌های دیگر متمایز کرده است که بعد از پاشش رنگ پلی اورتان بر روی سطح کابینت امکان جذب رطوبت در آن بسیار محدود است. میزان نفوذ رطوبت و آب در کابینت‌های پلی اورتان تنها 3 درصد است.

مزیت‌های کابینت‌های رنگ شده با رنگ پلی اورتان

کابینت با رنگ پلی اورتان قابلیت کار با ابزارهای مختلف بر روی سطح کابینت را بدون هیچ نوع محدودیتی دارد. مهم‌ترین ویژگی که در دکوراسیون کابینت بسیار حیاتی است در کابینت‌های گلاس، وجود ندارد.
از دیگر مزیت‌های کابینت‌های پلی اورتان استحکام و ماندگاری بالای آن است. این ویژگی هزینه کابینت آشپزخانه را تا حدود زیادی کاهش داده است. مهم‌ترین ویژگی دیگر کابینت‌های پلی اورتان قابلیت ضد آب بودن آن همچنین وجود لایه سخت و محکم پلی اورتان از چوب محافظت می‌کند و در صورت تعویض شما تنها کافی است که رنگ کابینت خود را برای تنوع در دیزاین آشپزخانه تغییر دهید.

احتمالا تا در صورتی که صدمه یا مشکلی برای کابینت‌های شما به وجود نیاید اقدام به تعویض یا تعمیر آن نمی‌کنید. این نکته مهمی در کاهش دادن هزینه کابینت آشپزخانه در منزلتان است. با جایگزین کردن کابینت‌های رنگ شده با استفاده از رنگ‌های پلی اورتان نسبت به کابینت‌های گلاس یا ممبران به سهولت می‌توانید از تمامی مزایا در طراحی کابینت آشپزخانه بهره‌مند شوید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از کابینت‌های پلی اورتان می‌توان برای سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد.

نکات مهم برای سفارش کابینت‌های رنگی

نکته مهمی که برای سفارش دادن کابینت‌های رنگ شده با رنگ پلی اورتان باید مورد توجه قرار بگیرد، مکانی است که برای سفارش آن در نظر گرفته‌اید. شرکت و فروشگاهی که از کیفیت رنگ پلی اورتان و پاشش رنگ آن همچنین از معتبر بودن آن اطمینان دارید گزینه مناسبی برای این کار هستند. چنانچه که هزینه کابینت آشپزخانه در این فروشگاه بسیار گران باشد؛ اما نتیجه نهایی رضایت‌بخش و مطلوب خواهد بود.

محدودیت رنگی در کابینت‌های رنگ شده وجود دارد؟

مصارف پلی اورتان‌ در صنایع مختلف و از جمله طراحی دکوراسیون بسیار زیاد است، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت‌های رنگ شده عدم وجود محدودیت در انتخاب رنگ است. طراحان داخلی به علت ویژگی‌های کابینت‌های پلی اورتان، آن‌ها را بهترین و عالی‌ترین انتخاب برای دکوراسیون آشپزخانه می‌دانند.

کابینت‌های چوبی قدیمی قابلیت پلی اورتان را دارند؟

کابینت‌های چوبی قدیمی قابلیت پلی اورتان را دارند؟

در صورتی که تمایل به تعمیر و بازسازی کابینت‌های چوبی قدیمی دارید بهترین گزینه پیشنهادی استفاده از رنگ پلی اورتان بر روی کابینت‌های چوبی است؛ اما لازم است که برای انجام دادن این کار از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید؛ چرا که شیوه رنگ‌پاشی به چوب‌ها تاثیر بسزایی بر روی کیفیت نهایی چوب‌ها می‌گذارد هر گونه گرد و خاکی بر روی چوب‌ها می‌تواند باعث بی‌کیفیتی رنگ کابینت‌ها و فاقد براقیت آن شود.

طول عمر کابینت‌های رنگ شده بیشتر است یا کابینت‌های گلاس؟

مهم‌ترین مزیت استفاده از کابینت‌های رنگ شده با پلی اورتان وجود استحکام و مقاومت بالای آن در مقایسه با کابینت‌های گلاس، ام دی اف و ممبران است. در واقع کابینت‌های رنگ شده ضد خش و ضد آب هستند و این عوامل باعث ماندگاری و طول عمر کابینت‌ها شده است، همچنین مقرون به صرفه بودن آن‌ها نیز از دیگر مزیت‌های استفاده از کابینت‌های رنگ شده با پلی اورتان است. مقایسه کابینت‌های رنگ شده با پلی اورتان نسبت به کابینت‌‌‌های روکش‌دار
از مهم‌‌ترین و اساسی‌ترین تفاوتی که می توان میان کابینت‌‌‌های رنگ شده با روکش‌‌‌‌دار برشمرد بالا بودن تنوع رنگی در این نوع کابینت‌‌‌ها است. در واقع کابینت‌‌‌های پلی اورتان دارای استحکام و ماندگاری بالایی هستند. همچنین ضد آب می‌باشند. از دیگر تفاوت‌هایی که می‌توان بین کابینت‌های رنگ شده با روکش دارد اشاره کرد میزان پاشش رنگ است که ویژگی برای کابینت‌های رنگ شده بسیار چالش برانگیز است به صورتی که باید برای رنگ کردن کابینت‌ها محل مورد نظر حتما ایزوله و بدور از کوچک‌ترین گرد و خاک باشد وجود هر گونه گرد و غباری در زیر کار باعث بی‌کیفیت جلوه دادن کار می‌شود.
با وجود ویژگی‌هایی که در بالا در مورد کابینت‌‌‌های رنگ شده مطرح شد این نوع کابینت‌ها از پرطرفدارترین نمونه در سال 2020 مطرح شده است.

برای خرید یا استعلام قیمت رنگ پلی اورتان با شرکت ایرانیان ایستا پلیمر شریف تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *