انواع رنگ‌ پلی اورتان

0 دیدگاه
رنگ‌ پلی اورتان

خشک کردن ورق های پلی یورتان می‌تواند از نظر جسمی دمای 0 درجه سانتی‌گراد اتفاق بیفتد و به فرایند اتصال متقابل در دمای 200 درجه سانتی‌گراد اعتماد کنید بسته به ترکیب، انواع رنگ‌ پلی اورتان به شکل تک جزء از مخلوط پایداری از اجزای پلی ایزوسیانات و پلیور تولید می‌شوند.

تقسیم‌بندی رنگ‌ پلی اورتان تک جزء

رنگ‌های پلی اورتان تک جزء را می‌توان به صورت زیر تقسیم کرد:

1. پلی اورتان با سهم اکسیژن اتمسفری ارتباط متقابل دارد. آن‌ها عمدتاً روغن اورتان هستند و رزین‌های یورتان آلکیدی که با روغن‌های اشباع نشده اصلاح نشده‌اند. خشک کردن و اتصال متقابل این محصولات با اکسیداسیون صورت می‌گیرد.

2. رنگ‌هایی با پلی ساسیانت مسدود شده، این محصول از پلی و سیارات‌های تیوسیانات و یورتان با گروه‌های ایزوسیانات مسدود شده استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها در زمان ذخیره‌سازی در شرایط عادی پایدار هستند، با این حال، در دمای بالا، رفع انسداد صورت می‌گیرد و انتشار گروه‌های ایزوسیانات که قادر به واکنش با گروه‌های آمینو‌ها یا هیدروکسید پلیول‌ها یا پلی آمین‌ها هستند.

3. رنگ‌های حاوی میکروکپسول ایزوسیانات‌ها، در این محصول، پلی ایزوسیانات‌ها با پوشاندن آن‌ها با رزین مناسب با کپسوله‌سازی غیر فعال می‌شوند. میکرو کپسول‌های به دست آمده از پلی ایزوسیانات سیستم‌های پایدار در دمای اتاق هستند. پس از استفاده، پوشش تا دمای بالاتر از 80 درجه سانتی‌گراد گرم و در نتیجه انتشار این جوهرها در پوشش‌های رنگی روی شاسی خودرو استفاده می‌شود.

3. رنگ‌های موجود در آب، پراکندگی‌های آبی پلی یورتان از پلی یورتان‌هایی که دارای ساختار یونی در ساختار آن‌ها هستند بدست می‌آید، به آن اجازه می‌دهد تولید پراکندگی پایدار پلی یورتان در آب. از ویژگی‌ها ضد آب پلی یورتان برای روکش پارچه، چرم، کاغذ و کفپوش چوبی استفاده می‌شود. با این حال، مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها پوشش محصولات برای صنعت خودرو است.

4. رنگ‌های حاوی سفت کننده‌های مسدود شده، در این رنگ‌ها، پلی تیوسیانات‌ها با سخت‌کننده‌های مخفی مانند اگزازولیدون مخلوط می‌شوند. این سیستم‌ها در حین ذخیره در کشتی‌های بسته شده پایدار هستند. اتصال متقاطع رنگ فقط در زمان درخواست جسم نقاشی شروع می‌شود. سپس تحت تاثیر رطوبت موجود در هوا، گروه‌های هیدروکسید و آمینه‌ها که قادر به واکنش با پلی تیوسیانات‌ها هستند اعتماد می‌کند.

رنگ های پلی اورتان

محصولات ساخت فیلم کاملا کلاسیک با کاربردهای رنگ‌های پلی یورتان دو جزء وسیع در عمل هستند، ترکیب رنگ شامل دو معرف است که به طور جداگانه و در قالب مخلوطی از ترکیبات ماکرومولکولی حاوی گروه‌های هیدروکسید، کاتالیزورها به شکل محلول‌های رزین پلی و سخت‌کننده و مواد افزودنی ایزوسیانات ذخیره می‌شوند. عملیات رنگ‌آمیزی بلافاصله پس از مخلوط کردن جزء پلیور با سخت‌کننده شروع می‌شود. محصولات پلی یورتان دو جزء در فرایند اتصال متقاطع، پوشش‌های انعطاف‌پذیر و سخت ایجاد می‌کنند با چسبندگی عالی به بسترهای مختلف، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و آب و همچنین مقاومت در برابر زردی.

مصارف پلی اورتان‌ در صنایع مختلف بسیار زیاد است، رنگ‌ها در اتومبیل، هواپیما، پلاستیک، ماشین‌آلات و مبلمان باکیفیت بالا استفاده می‌شود. رنگ‌های کانال پلی یورتان از مقاومت بسیار خوبی در برابر هوازدگی و حمله شیمیایی، مقاومت در برابر سایش، چسبندگی عالی به بسترهای مختلف، براقیت بالا و مقاومت خوبی در برابر نور برخوردار هستند. از رنگ‌های پلی یورتان نیز در سطح ماشین‌ها، مخازن، سازه‌های فلزی، هواپیما، قطار، اتومبیل، قایق، مبلمان، کف، شیشه، و پلاستیک استفاده می‌شود.

یا دو جزء چسب‌های پلی اورتان عمدتاً به صورت سیستم‌های یک جزء تولید می‌شوند. چسب یک جزء راه‌حل‌های معطر چند ایزوسیانات و یا شیمی درمانی واکنشی اروتان هستند. پری پلیمر قادر به واکنش با رطوبت موجود در هوا یا در گروه‌های عاملی موجود در سطوح پیوند می‌خورند.

پلی یورتان‌های ضد باکتریایی

چسب‌های دو جزء شامل پلیول‌ها و مولکول‌های ایزوسیانات‌ها یا پرو پلیمرهای یورتان هستند که درست قبل از استفاده در سطوح باند مخلوط می‌شوند. از چسب پلی یورتان در درجه اول برای اتصال مواد قطبی که متعلق به پلاستیک و سرامیک یا فلزات و آلیاژهای آن‌ها است استفاده می‌شود. چسب‌های پلی یورتان با استحکام بالا و چسبندگی عالی به سطوح اتصال، که ناشی از ایجاد پیوندهای شیمیایی و انرژی متقابل فیزیک و شیمیایی مانند دو قطبی و همچنین پیوند‌های هیدروژن است، مشخص می‌شوند.

پلی یورتان‌های ضد باکتریایی

انواع مدل‌ های پلی اورتان به دلیل خاصیت مکانیکی عالی و هم سازگاری خوبی برای ساخت وسایل پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما آن‌ها فقط در مقابل مقاومت در برابر چسبندگی باکتری‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند، مستعد استعمار باکتری‌ها هستند و خطر عفونت بیشتری دارند. استراتژی‌های فعلی برای پلی یورتان‌های ضد باکتریایی به طور کلی در طراحی سطوح ضد باکتریایی برای دفع یا مقاومت در برابر اتصال باکتری از طریق اختلاط یا پوشش دادن با آنتی‌بیوتیک‌ها یا به اصطلاح سطح، به منظور انتقال اثر ضد سوخت و ساز یا ضد باکتریایی تمرکز دارند.

در این فصل تحولات پلی یورتان‌های ضد باکتریایی بررسی شده و پرداختن به پلی یورتان‌های ضد چسبنده و پلی یورتن‌های باکتری کشنده.پلی یورتان‌های ضد چسب شامل تکنیک‌های اصلاح سطح با روش‌های توپوگرافی فیزیکی، در حالی که پلی یورتان باکتری کش‌ها شامل پلی یورتان‌های بی‌اکسید و پلی اورتان‌های آزاد کننده بی‌اکسید هستند. استراتژی‌ها و رویکردهای دیگر پلی یورتان‌های ضد باکتری و چشم انداز آینده نیز مورد بحث قرار گرفته است.

پلی اورتان‌ها برای اولین بار در سال 1937 توسط اتو باید سنتز کشف شد. ترموپلاستیک از واکنش یک الکل با تولید دی ایزوسیانات. نوع ایزوسیانات که معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد، تولید دی ایزوسیانات است که معمولا از مخلوطی از ایزومرهای تولوئن ساخته می‌شود.

برای خرید یا استعلام قیمت انواع رنگ پلی اورتان با شرکت ایرانیان ایستا پلیمر شریف تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *