کربن پلی اورتان چیست و چه کاربردی دارد؟

0 دیدگاه
کربن پلی اورتان

از کربن پلی اورتان معمولا در تزیینات و دکوراسیون‌های فضاهای داخلی یا برای نماهای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قالب‌های تزیینی قابلیت تحمل و فشار بار را ندارند. کربن‌های پلی اورتان بسیار پرطرفدارترین هستند و کاربردهای مختلفی دارند از این مواد می‌توان برای منزل یا ساختمان‌ها استفاده کرد و به سهولت قابل رنگ‌آمیزی هستند.
معمولا کربن‌های پلی اورتان از جنس سنگ، آجر، چوب یا دیگر مصالح ساختمانی که بر روی دیوار نصب و اجرا می‌شوند و نقش نگهدارندِ قرنیز یا قوس را بر عهده دارند.

کربن‌ها از جنس پلی اورتان هستند که در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر به عنوان تزیین مورد استفاده قرار می‌گیرند این نوع پلی اورتان‌ها وزن سبکی دارند و نمی‌تواند بار زیادی را تحمل کنند.

ابزار کربن پلی اورتان در آشپزخانه و شلف

علاوه بر ورق های پلی یورتان یکی از ابزارهایی که در پروژه‌های تجاری عظیم کاربرد دارد کربن پلی اورتان است که تنوع بسیار زیادی دارد به عنوان مثال می‌تواند به عنوان جزیره در وسط آشپزخانه استفاده کرد. میزان استفاده از کربن پلی اورتان بستگی به خلاقیت و ذهن هنری شما دارد. ساده‌ترین موارد مصرف آن استفاده از شلف‌ها در آشپزخانه است که تنها کافی است با استفاده از چسب مخصوص و دو کربن و یک تخته چوب به دیوار محکم شود در این صورت قفسه دیواری شما بدون استفاده از هیچ ابزار خاصی آماده است.

مصرف کربن پلی اورتان در شومینه و سرویس بهداشتی

انواع مدل‌ های پلی اورتان کاربرد زیادی دارند، شاید دیده باشید از کربن پلی اورتان برای تزیین و زیبایی شومینه استفاده می‌شود. استفاده از دو کربن در اطراف شومینه باعث زیباتر و شیک‌تر جلوه دادن اتاق نشیمن شما خواهد شد از این ابزارها می‌توانید برای فضاهای داخلی یا ساخت کنسول نیز بهره‌مند شوید.

مصرف کربن پلی اورتان در شومینهاز دیگر موارد مصرف کربن‌های پلی اورتان در ساخت طبقه‌هایی برای حمام و سرویس بهداشتی است که باعث نظم بخشیدن و زیباتر شدن فضای مورد نظر شما خواهد شد. از دیگر بخش‌هایی که می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید ورودی درب منزل است که با نصب شلف‌هایی می‌توانید وسایل مورد نظر خود را بر روی آن قرار دهید.
در برخی از منازل لوکس و تزیینی از کربن‌های پلی اورتان تزیینی کلاسیک برای اطراف هود، تاج کابینت‌ها و پایه‌های جزیره آشپزخانه استفاده می‌شود که باعث مجلل نشان دادن منزل خواهد شد. استفاده از ابزار کربن پلی اورتان موجب می‌شود تا با کمترین هزینه‌ای منزل خود را تزیین و دکوراسیون آن را تغییر دهید. از ویژگی‌های استفاده از کربن‌های پلی اورتان وزن سبک، ماندگاری و استحکام بالای آن همچنین در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم هستند.

ابزار کربن در راهروها، پنجره‌ها و ستون‌ها

با استفاده از کربن‌های پلی اورتان در فضاهایی مانند راهروها و اطراف پنجره‌ها همچنین ستون‌ها بسیار رایج است. برای طراحی و دکوراسیون منازل معمولا به این بخش‌ها توجه زیادی نمی‌شود. با نصب چند کربن با طراحی مدرن یا کلاسیک در این فضاها باعث می‌شود تا فضای شیک و مجللی داشته باشید. این محصولات بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است این نوع ابزارها به راحتی قابل نصب هستند و ظاهری فریب‌دهنده دارند.

اشکال مختلف ابزار پلی اورتان

اشکال مختلف ابزار پلی اورتان اعم از:

  • فوم
  • پودرها و مایعات
  • فیلم
  • الاستومرها
  • امولسیون‌ها

از کاربردهای این محصول در پوشش‌های داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابزارهای پیش‌ساخته پلی اورتان

ابزارهای پیش‌ساخته پلی اورتان

ابزارهای پیش‌ساخته پلی اورتان شامل موارد ذیل می‌باشد:

ابزار قالب‌سازی و بردر سازی نظیر: ابزار انعطاف‌پذیری ساده و طرح‌دار، گل کنج قاب، نئوکلاسیک، قالب‌سازی و بردرسازی ساده و طرح‌دار، سر تاج، نئوکلاسیک، قرنیز پلی اورتان ساده و طرح‌دار و غیره می‌باشد.

ابزار گلویی و حاشیه سقف پلی اورتان عبارتند از: ابزار نقشه برجسته، ابزار گلویی مدرن و نما برجسته، کناف سقف پذیرایی کلاسیک، لبه نور مخفی کناف، ابزار نور مخفی پلی اورتان، نقشه برجسته، ابزار گلویی گل‌دار، ابزار گلویی نما برجسته، ابزار گلویی ساده و طرح‌دار، ابزار گلویی برشی، گچبری ساده سقف و غیره است.
به کار بردن فریم‌های حاشیه درب پلی اورتان را می‌توان در قاب درب‌ها، پنجره‌ها، پرده، منبت کاری، کتیبه‌های ساده و طرح‌های جدید و بروز مشاهده کرد.
همچنین بر روی سقف از ابزارهای کربن مانند گل سقف، تایل سقفی، گنبد، دور لامپی ساده، دور چراغ آماده گچبری، قاب لوسترها در اشکال مختلف دایره‌ای، مستطیلی، ستاره‌ای و مربعی، گنبدهای کلاسیک و پیش‌ساخته، تایل سقفی ساده و دکوراتیو می‌توان اشاره کرد.
نمونه‌هایی از پانل‌های دیواری مدرن پلی اورتان از قبیل پانل‌های دکوراتیو ساده و کلاسیک، دیوار پوش‌های دکوراتیو، دیوارپوش‌های سه بعدی با طرح گل، پنل دکوراتیو و دیوار پوش‌های کلاسیک را می‌توان نام برد.
ابزارهای پلی اورتان به دلیل داشتن قابلیت رنگ‌پذیری بالا برای رنگ‌آمیزی از رنگ‌هایی که بر پایه آب و روغن هستند که می‌توان برای سطح از آن استفاده کرد. همچنین برای درخشان کردن و زیباتر ساختن این نوع ابزارها می‌توان از تکنیک ورق طلا، رنگ شویی یا کهنه کاری، پتینه کاری استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *